Van Alex naar BinckBank

Alex wordt BinckBank

Alex is sinds 2008 onderdeel van BinckBank. We gaan dit jaar verder onder één naam. En die naam is BinckBank. We gaan van A naar B. Van Alex naar BinckBank. We vertellen u er graag meer over.

Het allerbelangrijkste eerst: de dienstverlening van Alex - inclusief de ondersteuning, de Alex Academy en de Servicedesk - blijft op het hoge niveau dat u gewend bent. Net als bij Alex zetten we bij BinckBank altijd net even dat stapje extra. We doen er alles aan om uw verwachting te overtreffen. Welkom bij BinckBank!
 

Overgaan van Alex naar BinckBank

Goed om te weten!
Van Alex naar BinckBank

  • Vanaf eind september gaan de eerste Alex-klanten over naar BinckBank.
  • Wanneer u aan de beurt bent, ontvangt u vanzelf tijdig bericht wat dit voor u betekent.
  • Wij streven ernaar dat iedereen voor het eind van het jaar over is naar BinckBank.
 

Alex wordt BinckBank - zekerheden bij het overgaan naar BinckBank

Wij zorgen ervoor dat alles soepel verloopt. We realiseren ons absoluut dat dit even wennen kan zijn. Maar wees gerust: de dienstverlening, de Alex Servicedesk, uw vertrouwde gezichten én de relatiemanagers blijven behouden. Hierbij heeft u de volgende zekerheden.

1
Uw rekening blijft volledig behouden.

Aan uw rekeningnummer, rekeninghistorie, behaalde rendementen, jaaroverzicht en portefeuilleoverzicht verandert niets.

2
Inloggen
gebeurt op dezelfde manier.

Maar dan via binck.nl. Uw gebruikersnaam en wachtwoord blijven tijdens de overgang van Alex naar BinckBank hetzelfde.

3
Wij zorgen ervoor dat alles soepel verloopt.

En we ondersteunen u natuurlijk en bieden u hulp als u daar behoefte aan heeft. Welkom bij BinckBank!


 

 

Hoeft u dan echt helemaal niets te doen?

Wij regelen zoveel mogelijk voor u, maar we kunnen helaas niet alles van u overnemen. Denkt u bijvoorbeeld aan het installeren en koppelen van de Binck app. Dit is zo voor elkaar en we helpen u hier graag bij.

 

Over BinckBank

Staat u onafhankelijk in het leven? En wilt u graag zelf in controle zijn over uw financiële toekomst? Dan is BinckBank de juiste partner. Wij helpen u met Zelf Beleggen, Laten Beleggen, Sparen en Pensioenbeleggen.
BinckBank. Jouw partner in Onafhankelijkheid.

Mogelijke vragen voor u beantwoord

Binnenkort ontvangt u meer informatie over het overgaan naar BinckBank. We kunnen ons voorstellen dat u op dit moment al vragen heeft. Deze beantwoorden we graag voor u. Zo ziet u hieronder wat u kunt verwachten en hoe we u zo goed mogelijk ondersteunen.

1. Stopt BinckBank met het merk Alex?

Ja, maar stoppen is niet het goede woord. De dienstverlening die u gewend bent, die blijft. Maar de naam Alex gaat verdwijnen. Alex maakt sinds 2008 onderdeel uit van BinckBank. De afgelopen jaren heeft u wellicht al kennis gemaakt met initiatieven, acties en de dienstverlening van BinckBank. Door samen, onder 1 naam verder te gaan, kunnen wij sneller innoveren en u simpelweg nog beter van dienst zijn.

2. Waarom is dit goed nieuws?

U zult merken dat BinckBank een uitstekende partner is waar u van op aankunt. Bovendien heeft u straks via één bank toegang tot Zelf Beleggen, Laten Beleggen, Pensioenbeleggen én Sparen. Stuk voor stuk uitstekende diensten voor als u aan uw financiële doelen en dromen wilt werken.

3. Wat verandert er voor mij?

Voorlopig verandert er voor u niets. Pas nadat u persoonlijk bent geïnformeerd, kunt u gebruik maken van de dienstverlening van BinckBank. De platformen van BinckBank zijn vrijwel identiek aan uw vertrouwde Alex omgeving.

4. Blijven mijn tarieven bij BinckBank hetzelfde?

Op dit moment zijn de tarieven van Alex en BinckBank verschillend. U ontvangt binnenkort een email met wat dit voor u betekent en wat de nieuwe tarieven worden. Wij baseren ons daarbij op uw handelsgedrag van eerste helft 2018 en uw huidige tarieven bij Alex. Wij houden u zoals beloofd uiteraard op de hoogte.

5. In hoeverre passen de merken Alex en BinckBank bij elkaar?

Beide merken zijn ooit begonnen om de beleggingsmarkt toegankelijk te maken voor particulieren. Dit lukte door buiten de gebaande paden te denken en onafhankelijk te zijn van de grootbanken. Voor vermogensopbouw kunnen BinckBank en Alex samen een breed pakket bieden voor vermogensgroei. En dat maakt dat de merken nu samengaan onder de naam BinckBank.

6. Kan ik experts zoals Hans Oudshoorn en Sem van Berkel blijven volgen?

Ja! De vertrouwde Alex gezichten zoals die van Hans en Sem verhuizen met u mee naar BinckBank. Ook na de overgang heeft u toegang tot de Binck Academy - met beleggerstrainers Hans Oudshoorn en Peter Siks. Ook de relatiemanagers en de medewerkers van de Alex Servicedesk verhuizen met u mee.

7. Kan ik met mijn huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Alex nu al bij BinckBank inloggen?

Nu nog niet, dat kan nadat u persoonlijk bent geïnformeerd over de datum waarop u over gaat naar BinckBank. U zult een melding en link op de Alex inlogpagina zien dat u voortaan kunt inloggen via de BinckBank inlogpagina. Met uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord.

8. Blijven mijn Alex gegevens wel zichtbaar? Zoals rendementen, jaaropgaves, afschriften, dagafschriften, mutaties, enz?

Jazeker, dat is wel zo fijn. Aan uw rekeningnummer, rekeninghistorie, behaalde rendementen, jaaroverzicht, portefeuilleoverzicht en rekeninginstellingen verandert niets.

9. Waarom gaat niet iedereen in 1 keer over?

Wij pakken de overgang met veel zorg aan omdat het zeer complex is. Elke klant is uniek. Dit komt door productcombinaties, het brede productaanbod dat wij bieden en het verschil tussen zakelijke en particuliere klanten. Daarom gaan we zorgvuldig en stapsgewijs te werk. Dit betekent dat u per rekening, persoonlijk bericht ontvangt wat deze overgang voor u betekent.

10. Wat betekent dit voor het Depositogarantiestelsel voor mijn Alex rekeningen, nu ze worden omgezet naar BinckBank?

Alex valt onder de bankvergunning van BinckBank dus dat blijft hetzelfde. De garantie van € 100.000 per rekeninghouder blijft ook bij BinckBank bestaan. Lees hier meer over het Depositogarantiestelsel.

11. Blijven de telefoonnummers hetzelfde? Naar welk e-mailadres kan ik mijn vragen sturen?

Met vragen kunt u nog het vertrouwde Alex nummer 020 – 521 81 80 gebruiken. Net als het Alex e-mailadres info@alex.nl. Als u over bent naar BinckBank kunt u bellen met 020 – 606 26 66 of kunt u e-mailen naar klantenservice@binck.nl.

12. Ik heb een vast aanspreekpunt bij Alex, blijft dit ook mijn aanspreekpunt bij BinckBank?

Jazeker. Alle Servicedesk medewerkers en relatiemanagers blijven voor u beschikbaar en verhuizen met u mee naar BinckBank.

13. Moet ik nu de Binck app downloaden en koppelen?

Ja, als u de Alex app gebruikte wel. De app van Alex is namelijk niet meer werkzaam zodra u over bent naar BinckBank. De app van BinckBank kunt u gratis downloaden via de iTunes Store en Google Play.

14. Waar komt de naam Binck eigenlijk vandaan?

BinckBank is een Amsterdams bedrijf met een Rotterdamse mentaliteit. Dat ziet u direct terug in onze naam. Binck is afkomstig van ketelbinkie.
In de tijd dat de mannen van staal waren en de boten van hout, was het ketelbinkie het manusje-van-alles op een schip. Hij knapte de klussen op. Zonder te morren. Deze scheepsjongen was niet de belangrijkste op het schip, maar wel onmisbaar. BinckBank spiegelt zich graag aan de mentaliteit van het ketelbinkie. Hardwerkend, dienstbaar, nuchter en handen uit te mouwen. Alles voor jouw Onafhankelijkheid.

Dringende vragen?
Wij staan voor u klaar!

Neem gerust contact op met de Alex Servicedesk via 020 – 521 81 80. We staan voor u klaar en we helpen u graag verder.

020 - 521 8180
info@alex.nl