Veilig inloggen

Alex heeft een extra veiligheidsstap toegevoegd bij het inloggen op www.alex.nl: twee-staps-verificatie.

Dit is een beveiliging die ervoor zorgt dat een ander niet bij uw gegevens kan, zelfs al beschikt hij of zij over uw gebruikersnaam of wachtwoord.

Er is namelijk een persoonlijke verificatiecode nodig die u van ons ontvangt via een gratis SMS op uw mobiele telefoon. Voortaan kunt u alleen met deze extra verificatiestap orders plaatsen, overboekingen doen of uw gegevens wijzigen.

Om alleen uw rekening te raadplegen, is het voldoende om in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord (stap 1)

 

Waarom twee-staps-verificatie?

Beveiliging speelt een belangrijke rol bij het gebruik van internet, ook als u belegt of uw gegevens wilt wijzigen.

stap 1: U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord

stap 2: Maak een keuze

In een vervolgscherm ziet u twee knoppen:

  • Wilt u alleen uw rekening raadplegen? Kies dan de eerste knop. U hoeft dan geen code aan te vragen.
  • Wilt u een overboeking doen, een order invoeren of gegevens wijzigen? Kies dan de tweede knop en vraag een code aan om in te loggen met twee-staps-verificatie.

In het scherm ziet u de laatste drie cijfers van het mobiele telefoonnummer dat Alex van u heeft geregistreerd. Indien dit inderdaad de laatste cijfers zijn, klikt u op de knop 'code aanvragen'.

stap 3: U ontvangt een code op uw mobiele telefoon

Controleer het volgnummer en typ de 6-cijferige code in het inlogscherm

  • Komen de volgnummers niet overeen? Vraag dan opnieuw een verificatiecode aan.

U bent nu ingelogd en kunt overboekingen doen, orders plaatsen of gegevens wijzigen.

Veelgestelde vragen over twee-staps-verificatie

Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met de Alex Servicedesk op 020 - 521 81 80 (lokaal tarief).

Komen de 3 cijfers in het inlogscherm niet overeen met de laatste 3 cijfers van uw mobiele telefoonnummer?

Bel dan met de Alex Servicedesk op 020 - 521 81 80.

Heeft u geen verificatiecode ontvangen?

Controleer uw mobiel telefoonnummer en klikt u dan op de link 'Geen code ontvangen' in het inlogscherm. U kunt meteen een nieuwe code aanvragen.

Bent u uw wachtwoord vergeten?

Klikt u dan op de link 'Wachtwoord vergeten?' in het inlogscherm. Wij vragen u dan uw gebruikersnaam en e-mailadres in te voeren. Voor het opvragen van uw gebruikersnaam kunt u de Alex Servicedesk bellen op 020 - 521 81 80.

Wilt u alleen uw rekening raadplegen?

In het nieuwe verificatiescherm heeft u ook de mogelijkheid om versneld zonder verificatiecode in te loggen. U kunt dan alleen uw rekening raadplegen maar geen orders plaatsen, overboekingen doen of gegevens wijzigen.

Hoe kunt u zelf uw online veiligheid verbeteren?

Ondanks deze extra verificatiestap raden wij u met klem aan ook zelf veiligheidsmaatregelen te treffen om veilig gebruik te maken van onze website. Het gebruik van een virusscanner, firewall, anti-spyware en een up-to-date browser op uw pc of laptop verhogen de online veiligheid aanmerkelijk. Op de website veiligbankieren.nl staan tips wat u zelf kunt doen.

Welk mobiel telefoonnummer heeft Alex van u?

Alex stuurt u een SMS met verificatienummer naar het mobiel telefoonnummer dat bij ons geregistreerd staat. In het verificatiescherm tonen wij de laatste 3 nummers van het nummer dat bij ons bekend is. Wilt u weten wat het volledige mobiel telefoonnummer is dat Alex van u heeft? Log dan in zonder verificatiecode op Alex.nl en ga naar uw instellingen onder ‘Mijn Alex’. Onder ‘Persoonlijke gegevens’ kunt u zien met welk mobiel telefoonnummer u bij Alex bent geregistreerd.

Heeft u geen of een onjuist mobiel telefoonnummer geregistreerd bij Alex?

In dat geval vragen wij u om de Alex Servicedesk op 020 - 521 81 80 te bellen, dan kunnen wij uw mobiel telefoonnummer direct voor u registreren.

Hebt u een en/of rekening of een zakelijk mobiel telefoonnummer?

Dan kan het praktisch zijn uw verificatiecodes op twee verschillende mobiele nummers te kunnen ontvangen. U kunt bij de instellingen op 'Mijn Alex' een tweede mobiel nummer toevoegen. Per keer dat u inlogt, kunt u dan kiezen op welk mobiel telefoonnummer u uw verificatiecode wenst te ontvangen.

Waarom geldt deze nieuwe vorm van verificatie alleen voor de website?

Wij voeren twee-staps-verificatie gefaseerd in bij onze klanten. Na onze website volgen de verschillende apps. De reden hiervoor is dat u voor het inloggen moet beschikken over een geldig mobiel telefoonnummer. Wij willen zoveel mogelijk voorkomen dat u bij het beleggen hinder ondervindt van deze extra verificatiestap.

Heeft u geen mobiel telefoonnummer?

Bij twee-staps-verificatie heeft u een mobiele telefoon nodig om de verificatiecode te kunnen ontvangen. Zonder mobiele telefoon kunt u niet met deze extra beveiligingsstap inloggen. U kunt dan alleen uw rekening bekijken en dat betekent dat u geen orders kunt plaatsen, overboekingen doen of gegevens wijzigen. Wel blijft het mogelijk om telefonisch orders te plaatsen of overboekingen te doen via de Alex Servicedesk op 020 - 521 81 80.

Hebt u vragen over twee-staps-verificatie en staat uw vraag hier niet bij?

Neem dan contact op met de Alex Servicedesk op 020 - 521 81 80 of info@alex.nl.